donderdag 20 oktober 2011

Een ezel en een ram...

Eigenlijk gaat alles in mijn leven gek.
En niet vervelend gek, tenminste...dat vind ik...
Maar altijd loopt alles raar...

Zo zocht ik 3 jaar geleden naar een baan die mijn opleiding paste.
Ik ben agrarisch opgeleid, gecombineerd met SPH.
Oftewel...combinatie mens en dier.
En toen zag ik de perfecte vacature:
MEDEWERKER ZORGBOERDERIJ
Dat was mijn baan!

Dus ik solliciteerde...
en helaas was de functie al vervuld....
Maar een paar weken later belde ze terug:
Ik kon proefdraaien!

Maar met 1 ding had ik toen geen rekening gehouden...
DE SCHOONVADER VAN DE BOER!
En die zag dat stadsmeisje op zijn boerderij niet zitten.
Dus die liet expres het hek open staan van de dierenwei,
dus de ezel en de ram vonden het erg leuk om het erf te bekijken.

Één ding moet ik nog vermelden:
de boer was net zijn kinderen van school halen...
En toen kwam opa naar me toe en vroeg:
"Waarom staat de ezel op de weg?"
Maar bij de wei waren wij (ik en de cliënten) nog niet geweest.
Ik keek naar opa, ik keek naar de weg,
ik keek naar het langslopende spoor...
Die ezel moest daar weg!
(en die ram trouwens ook, maar die liep toch achter die ezel aan...)
Maar toen die ezel mij zag...stak hij zijn middelhoefje op
Hij nam de benen richting Dordt...
...en de ram er achter aan!

De keuze was voor mij:
Laat ik de cliënten achter, of laat ik de ezel achter?
Dus ik besloot de boer te bellen voor de ezel...
Dan kon hij de ezel vangen!
Ik verzamelde alle cliënten...
...pakte een touwtje en een appel...
en zo liepen we richting ezel.
De weg liep door de polder.
Normaal rijdt daar dus niemand,
maar vandaag kwamen er 13 auto's aan:
puzzelroute voor een bedrijfsuitje.
Vervolgens komt er een auto van Rijkswaterstaat aan,
die hadden gehoord van een loslopende ezel....
Ik zag in de verte de boer staan met de ezel,
daarachter een auto met gillende kinderen.
Daarachter 13 auto's met ongeduldige kantoormensen.
Daarachter Rijkswaterstaat.
Uiteindelijk moest de hele stoet naar de boerderij.

De volgorde werd als volgt:
- De boer voorop, met de ezel aan het touwtje...
- Een zenuwachtige ram die toch de ezel wilde volgen...
- Ik met een bus vol gillende kinderen en cliënten...
- 13 auto's die op bedrijfsuitje waren
- En natuurlijk Rijkswaterstaat....



Ik dacht bij mezelf:
"Ik heb het zo verknald...
Dit wordt nooit mijn baan..."
Maar het tegendeel was waar!
De boer vond het goed opgelost van mij
en dat was waar hij naar op zoek was.
Nu werk ik al een paar jaar met veel plezier daar.
En opa?...die accepteert de situatie inmiddels maar!

3 opmerkingen:

  1. Hee Lee! Jij blogt nu dus ook?! leuk! ik volg je!!
    liefs,
    KJ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Doe het nog niet zo lang...en niet zo vaak...maar als ik tijd heb vind ik het leuk om al die gekke dingen die ik meemaak op te schrijven!
    Kusss

    BeantwoordenVerwijderen