dinsdag 18 oktober 2011

Mijn huisje

Ik ben 4,5 jaar geleden getrouwd met mijn hubbie. En zo gingen we op zoek naar een huisje waar we konden gaan wonen toen we waren getrouwd. Ik wist precies wat ik wilde...alleen die vrijstaande woonboerderij met 2,5 ha grond zat helaas niet binnen onze prijsklasse.

Toch hadden we wel nog andere eisen, waarvan we zeker wisten dat het huisje aan moest voldoen. Ten eerste wilden we beiden in een dorp gaan wonen, met de rust en de uitstraling wat een mooi dorp je kan bieden. Ten tweede wilde we absoluut niet in een flatje (wat dus best lastig was met de prijsklassen waarin wij toentertijd konden zoeken). Daarnaast moest het 2 slaapkamers hebben en een landelijke uitstraling. We stelden deze eisen 4 maanden voor ons trouwen...uitdaging of niet????

Als eerste bekeken we toch Spijkenisse, ontmoedigd door de hoge prijzen die we zagen bij de koopwoningen. Zo belande we bij een flatje waar in de galerij de vuilniszakken opgestapeld lagen, de ratten rondliepen en de buren kranten voor de ramen hadden geplakt. Dit was in onze prijsklasse, maar echt....dan nog liever bij m'n ouders blijven wonen. Na deze ervaring gingen we toch maar weer eens op de koopmarkt kijken.

En zo ontdekte we ons dorpje. Het eerste huisje was aan een park, had een mooie tuin met een paardenstalletje erin. Helaas was er maar 1 slaapkamer met 1 groot nadeel: hubbie kon daar niet goed rechtop staan. Ik had het huisje al gekocht, het had immers een paardenstal. Maar hubbie vond het wel een vereiste dat hij in zijn eigen slaapkamer tenminste rechtop kon staan.

Dus we keken verder. En toen...daar ineens stond het huisje op internet. Het was kleiner als de vorige, maar precies wat we zochten. De stijl, de 2 slaapkamers, het dorpse...en dat het enigszins verwaarloosd was, ach...je kan verbouwen. Binnen 6 weken was de koop dan ook rond. De verbouwing ging in volle gang en er ontstond een huisje wat warmte en gezelligheid uitstraalde. En zo kreeg ik mijn liefde voor huis en inrichting....

6 opmerkingen:

  1. Hi wat leuk!
    Dit is echt een verslavende hobby!
    Groetjes mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahahaha....nou, inderdaad. Ben nog wel aan het uitvinden hoe alles werkt, maar ik denk dat ik genoeg avonturen beleef om te delen... :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zeker verslavend! kijk maar eens naar mijn blogje....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk, maar na die aankoop is er nog een heel vervolgverhaal. zie er naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahahaha, ja, dat werd te lang...ik heb inderdaad nog genoeeeeg te vertellen! :D

    BeantwoordenVerwijderen